Regulamin świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną w formie porad prawnych on-line
Niniejszy regulamin określa zasady zawierania przez Kancelarię Adwokacką Adw. Katarzynę Kaczorowską, zwaną dalej „Kancelarią”, umów o świadczenie usług prawnych drogą elektroniczną oraz zasady płatności za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem : www.adwokat-kaczorowska.pl.
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Kancelaria świadczy usługi prawne drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 8 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną w formie porad prawnych on-line.
2. Zapytania za pośrednictwem strony internetowej może kierować każda osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwani dalej „Klientami”.
3. Kancelaria, za pośrednictwem strony internetowej, świadczy na rzecz Klientów pomoc prawną, która polega w szczególności na analizie problemu prawnego i udzieleniu porady prawnej zwanej dalej „Usługami”.
4. Przed wysłaniem zapytania on-line, Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią regulaminu.
5. Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu od chwili wysłania zapytania przez formularz.
§ 2. Zakres i zasady świadczenia usług drogą elektroniczną
- Kancelaria świadczy drogą elektroniczną Usługi polegające na udzielaniu porad prawnych online.
- Nabycie Usługi przez Klienta wymaga wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej Serwisu oraz uiszczenia płatności. Wszystkie ceny widoczne w Serwisie podane są w złotych polskich i są cenami netto, przy czym cena Usługi powiększana jest o podatek 23% VAT.
Świadczenie Usług przez Kancelarię odbywa się w następujący sposób:
- Klient wysyła zapytanie za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej www.adwokat-kaczorowska.pl.
- Porady prawne on-line udzielane są na podstawie informacji otrzymanych od Klienta.
- W przypadku akceptacji warunków umowy przez Klienta, wysyła on uzupełniony formularz kontaktowy i dokonuje zapłaty za Usługę w wysokości uzależnionej od wybranego pakietu : podstawowego, standardowego lub premium.
- Warunkiem realizacji Usługi jest dokonanie płatności. Płatność uznaje się za dokonaną z momentem otrzymania przez Kancelarię informacji o ustanowieniu nowej transakcji w serwisie płatniczym i wpływie środków na rachunek. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego PayU.
- W przypadku gdy treść uzupełnionego formularza kontaktowego jest sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami, narusza dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Klienta lub Kancelarii, umowa nie zostaje zawarta.
- W momencie wpływu do Kancelarii formularza kontaktowego z treścią zapytania od Klienta oraz akceptacją określonych w regulaminie warunków zawarcia umowy i zaksięgowaniem wpłaty, pomiędzy Kancelarią a Klientem zostaje zawarta umowa na warunkach wynikających z korespondencji e-mail i niniejszego regulaminu.
- Kancelaria przystąpi do wykonania Usługi w terminie, który uzależniony jest od wybranego przez Klienta wariantu porady prawnej online.
- Kancelaria oferuje 3 warianty świadczenia Usług.
- W wariancie podstawowym – porada prawna udzielana jest w terminie do 48 godzin od zaksięgowania wpłaty, a prawnik dostępny jest w godzinach od 8:00 do 16:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
- W wariancie standard – porada prawna udzielana jest w terminie do 24 godzin od zaksięgowania wpłaty, a prawnik dostępny jest w godzinach od 8:00 do 20:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
- W wariancie premium – porada prawna udzielana jest w terminie do 8 godzin od zaksięgowania wpłaty, a prawnik dostępny jest od 8:00 do 24:00, 7 dni w tygodniu.
- W przypadku Usługi świadczonej w formie wideokonferencji, Klient zobowiązany jest wskazać preferowany termin wykonania Usługi zaznaczając dzień oraz najbardziej dla niego optymalny przedział godzinowy.
- W przypadku posiadania przez Kancelarię wszelkich niezbędnych informacji i dokumentów do wykonania usługi, Kancelaria wysyła do Klienta wiadomość e-mail, potwierdzającą otrzymanie wpłaty oraz propozycję terminu wykonania Usługi.
- Kancelaria ma prawo skierować do Klienta dodatkowe pytania lub poprosić o przesłanie dodatkowych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do wykonania Usługi.
- Kancelaria za świadczone Usługi wystawi paragon fiskalny, zaś na pisemną prośbę Klienta przekazaną w treści formularza kontaktowego lub w wiadomości e-mail skierowanej na adres : adwokat.katarzynakaczorowska@gmail.com, Kancelaria wystawi fakturę VAT w terminie określonym w odrębnych przepisach.
- W przypadku braku możliwości wykonania Usługi, Kancelaria ma prawo odstąpić od umowy, niezwłocznie powiadamiając o tym Klienta. W takiej sytuacji Kancelaria zwraca Klientowi uiszczone wynagrodzenie.
- Umowa obowiązuje do chwili zrealizowania Usługi zgodnie z regulaminem tj.- zakończenia porady w formie wideokonferencji lub – wysłania przez Kancelarię wiadomości zawierającej poradę prawną na Messenger lub adres e-mail wskazany w formularzu kontaktowym oraz jej odebrania przez Klienta.
- Kancelaria zastrzega sobie możliwość realizacji umowy w częściach, po uprzednim porozumieniu się z Klientem. W przypadku gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację umowy w częściach, ma prawo od umowy odstąpić o czym poinformuje Kancelarię w wiadomości e-mail.
§ 3. Prawa i obowiązki stron oraz ich odpowiedzialność
- Klient może rozwiązać zawartą umowę, z zastrzeżeniem zatrzymania przez Kancelarię części wynagrodzenia odpowiadającej części wykonanej Usługi.
- Kancelaria i Klient mają prawo odstąpić od umowy w trybie natychmiastowym, w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta lub Kancelarię postanowień niniejszego regulaminu.
- Kancelaria może odstąpić od umowy, w szczególności w przypadku gdy :
- Klient nie udzieli Kancelarii informacji niezbędnych do wykonania Usługi lub nie prześle dokumentów, które są niezbędne do wykonania Usługi,
- Zachodzą okoliczności wskazane w Kodeksie Etyki Adwokackiej.
- Klient ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Kancelaria nie zrealizuje Usługi w umówionym terminie. W tym przypadku Klientowi przysługuje prawo zwrotu uiszczonego wynagrodzenia.
- Kancelaria ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Klient nie stawi się na umówiony przez strony termin wideokonferencji. W tym przypadku Klientowi nie przysługuje prawo zwrotu uiszczonego wynagrodzenia.
- Kancelaria zobowiązuje się wykonać Usługę rzetelnie, z należytą starannością oraz zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zawodowym.
- Kancelaria zapewnia, że adwokat udzielający porady prawnej online zachowa w tajemnicy wszelkie informacje, które uzyska w związku ze świadczoną Usługą.
§ 4. Reklamacja
- Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji w przypadku zastrzeżeń co do jakości zrealizowanej Usługi. Treść reklamacji Klient powinien skierować za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres : adwokat.katarzynakaczorowska@gmail.com.
- Przedmiotu reklamacji nie mogą stanowić w szczególności:
- zrealizowane Usługi, które są niekorzystne dla Klienta, m.in. nie potwierdzają sugerowanej przez Klienta lub korzystnej dla niego wykładni przepisów prawa,
- zrealizowane Usługi, które będą oparte na podstawie nieprawdziwych (fikcyjnych) informacji lub dokumentów wskazanych lub przesłanych przez Klienta,
- zrealizowane Usługi, które zostały oparte na niepełnym stanie faktycznym i prawnym oraz na podstawie niepełnej dokumentacji wskazanych lub przesłanych przez Klienta, w tym również, które nie zostały przez Klienta uzupełnione pomimo prośby Kancelarii.
- Reklamacja rozpatrywana jest przez Kancelarię w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia.
- Reklamacja rozpatrywana jest pod warunkiem wskazania przez Klienta w jej treści następujących danych:
- imię i nazwisko lub nazwa Klienta;
- aktualny adres, w tym adres e-mail;
- wskazanie przedmiotu reklamacji wraz z krótkim uzasadnieniem;
- wskazanie ewentualnych żądań.
Kancelaria w odpowiedzi na wskazany przez Klienta adres e-mail ustosunkowuje się do przedmiotu reklamacji proponując możliwe rozwiązanie lub podejmując decyzję o braku podstaw do rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacja rozpatrzona zgodnie z regulaminem nie podlega dalszemu ani ponownemu rozpatrzeniu.
§ 5. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 grudnia 2021 r.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności:
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Kancelaria zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie internetowej Kancelarii.
- W momencie akceptacji regulaminu Klient jest zobowiązany do przestrzegania jego postanowień w wersji obowiązującej w dniu wysłania zapytania. Późniejsze zmiany regulaminu nie będą mieć zastosowania do umowy już zawartej.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Kancelarią a Klientem, który jest konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Kancelarią a Klientem, który nie jest konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Kancelarii.